Søgemaskineoptimering handler bl.a. om at få beskrevet det produkt, som du leverer til markedet med de rigtige ord, så du bliver synlig på nettet.
En søgemaskine ønsker at vise relevant indhold for de mennesker, der benytter søgemaskinen - og derfor skal sider som f.eks. denne handle om det, brugerne har søgt efter. Ikke mere og ikke mindre.
Jo tidligere i forløbet søgemaskinevenlighed og korrekt opbygning af hjemmesiden tænkes ind - jo nemmere og billigere bliver det!
Med webstatistik kan man få nyttig viden om antallet af besøgende på hjemme- siden og således vurdere, hvilke sider, der bliver besøgt mest eller måske slet ikke.
Disse oplysninger kan være værdifulde i planlægningen af hjemmesidens udvikling. I får et bedre beslutnings- grundlag, når I skal:
* målrette hjemmesidens indhold og opbygning til jeres kunder
* holde øje med effekten af jeres online markedsføring og søgemaskine-
strategier
* lede jeres besøgende hen på de sider, I vil have dem hen på
* få dem til at blive længere på jeres hjemmeside